Elpacille on myönnetty Avainlippu

16.2.2024

Suomalaisen työn liitto on myöntänyt Elpacille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Elpac on 1985 vuonna perustettu suomalainen perheyritys, joka auttaa asiakkaitaan löytämään turvalliset ja toimivat sulku- ja varoituslaitteet, pääsynhallinnan ratkaisut, opasteet, kiinteistönsuojatuotteet sekä kadunkalusteet. Toiminta perustuu asiantuntevaan asiakaspalveluun sekä laadukkaisiin tuotteisiin.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.  Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on, että palvelu on tuotettu Suomessa. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa. Lisäksi kotimaisuusasteen, eli suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, on oltava vähintään 50 prosenttia. Elpacin palvelutoiminnasta suomalaisten kustannusten osuus on noin 100 %, kun otetaan huomioon kaikki henkilöstökustannukset, markkinointikustannukset sekä palveluun liittyvät logistiset kustannukset.

– Olemme Elpacilla olleet aina hyvin ylpeitä suomalaisuudestamme ja siksi päätimme hakea palvelullemme avainlippua. Omistuksemme on säilynyt alusta lähtien saman perheen hallussa ja kasvumme on mahdollistanut vuosi vuodelta useampia työpaikkoja Suomeen. Sen lisäksi, että maksamme verot suomeen, toimintaamme myös ohjaavat hyvin perinteisesti suomalaisiksi koetut teemat, kuten rehellisyys, turvallisuus ja kestävyys.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen työn liiton tutkimuksen mukaan lähes kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Avainlippu vaikuttaa merkin tuntevista 68 prosentilla ostopäätöksiin positiivisesti. Avainlippu on myös kaikista vastuullisuus- ja kotimaisuustunnuksista eniten ostamiseen motivoiva (74 %) merkki.

Suomalaisen työn liiton asiakkuuspäällikkö Nina Pohjoiskoski toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. Peräti 94 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Pohjoiskoski kertoo.

 

Lisätietoja

Elisa Salonen, Markkinointikoordinaattori, Elpac Oy, elisa@elpac.fi, 050 430 1300

Iiro Vanninen, Toimitusjohtaja, Elpac Oy, iiro@elpac.fi, 040 910 0009

Nina Pohjoiskoski, asiakkuuspäällikkö, Suomalaisen työn liitto, nina.pohjoiskoski@suomalainentyo.fi, 050 344 6048

 

Elpac Oy vuonna 1985 perustettu suomalainen perheyritys. Elpac on tukkupalvelu, jonka laajasta valikoimasta löytyy sulku- ja varoituslaitteita, kulunohjaustuotteita sekä kadunkalusteita. Yritysfuusion myötä Elpac myös valmistaa itse liikennemerkkejä ja opasteita Oulun toimipisteellä. www.elpac.fi

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Se voidaan myöntää Suomessa valmistetuille tuotteille, Suomessa tuotetuille palveluille sekä kotimaisille verkkokaupoille. www.avainlippu.fi

Suomalaisen työn liiton päätehtävä on pitää huolta siitä, että suomalainen työ ja siitä syntyvä hyvä huomataan. Liitto hallinnoi Avainlippu-, Design from Finland ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkkejä ja toimii kotimaisen työn asiantuntijuutta ja työpositiivisuutta edistävänä äänenä. www.suomalainentyo.fi

Lisää uutisia